FANDOM

Διδακτικός Σχεδιασμός- Instructional Design (Gagné)Edit

Το θέμα που επιλέξαμε να παρουσιάσουμε αφορά στο σχηματισμό και στη χρήση του μέλλοντα. Για το λόγο αυτό επιλέγουμε κάποιο κείμενο το οποίο κεντρίζει μεν το ενδιαφέρον των μαθητών και σχετίζεται με το αντικείμενο προς μελέτη δε.

1. Κεντρίζουμε την προσοχή, το ενδιαφέρον των μαθητών για το θέμα.

Ι) Το πρώτο κείμενο που επιλέξαμε για να ικανοποιήσει τους διδακτικούς μας σκοπούς είναι οι προβλέψεις αστρολογίας και ένα πρόγραμμα ταξιδιωτικού γραφείου. Συγκεκριμένα από το σύνδεσμο http://www.astrologos.gr/provlepseis/etisies-provlepseis-2013/krios παίρνουμε το εξής απόσπασμα:

"Αισθηματικές Προβλέψεις

Μέχρι και τον Απρίλιο μην περιμένετε πολλά. Η ερωτική σας ζωή παίρνει «φωτιά» από τα τέλη Ιουλίου και μετά. Το πέρασμα του Δία στο Λέοντα υπόσχεται συναισθηματική ευτυχία και μάλιστα με έναν τρόπο απρόσμενο, σαρωτικό και συναρπαστικό. Αν ήδη βρίσκεστε σε μια σχέση, θα νιώσετε συναισθηματικά πλήρεις και έτοιμοι να την οδηγήσετε στο επόμενο βήμα, δεδομένου μάλιστα ότι όλο το προηγούμενο διάστημα θα έχετε περάσει από τις «Συμπληγάδες Πέτρες». Στο ίδιο ζώδιο με το Δία θα βρίσκεται η Αφροδίτη από τις 12 Αυγούστου έως τις 4 Σεπτεμβρίου, καθιστώντας την περίοδο αυτή ιδανική για έναν νέο έρωτα ή για μια συναρπαστική ερωτική ζωή. Ευνοϊκή για την ερωτική σας ζωή, αλλά όχι χωρίς εντάσεις, θα είναι και η περίοδος από τις 3 έως τις 28 Μαΐου, όταν η Αφροδίτη θα βρίσκεται στο ζώδιό σας. Ερωτικό θα είναι και το διάστημα από τις 16 Νοεμβρίου έως τις 9 Δεκεμβρίου."

ΙΙ) Επιπλέον από τον εξής σύνδεσμο http://www.kyklostravel.gr/varkeloni-barcelona/varkeloni-figkeras-ntali-gkaounti-5-imeres.html παίρνουμε το παρακάτω απόσπασμα:

"2η μέρα ΒΑΡΚΕΛΩΝΗ

Η ξενάγηση μας αρχίζει από την κεντρική πλατεία της Βαρκελώνης την Plaza Catalunia. Θα διασχίσουμε' την περίφημη λεωφόρο Paseo de gracia με τα πιο ακριβά καταστήματα της πόλης και τα ωραιότερα σπίτια από την εποχή του μοντερνισμού διασήμων αρχιτεκτόνων με γνωστότερα την Casa Batllo και Casa Mila του μεγάλου Antonio Gaudi. Θα σ'ταματήσουμε και θα δούμε από κοντά το αριστούργημά του, την περίφημη εκκλησία Sagrada Familia. Συνεχίζουμε την ξενάγηση μας περνώντας από το Porto Olympico,λιμάνι στην περίοδο των ολυμπιακών αγώνων, το Ολυμπιακό χωριό και την Barceloneta,παλιά γειτονιά των ψαράδων. Θα περάσουμε από την άλλη πλευρά της πόλης και θα ανηφορήσουμε στο λόφο Montjuik όπου βρίσκεται το ολυμπιακό στάδιο και όλες τις εγκαταστάσεις της ολυμπιάδας του 1992. Η επόμενη στάση μας στο Ισπανικό χωριό, που κατασκευάστηκε για την παγκόσμια έκθεση του 1929. Η ξενάγηση μας θα τελειώσει στο ιστορικό κέντρο της πόλης, την περίφημη γοτθική συνοικία όπου βρίσκονται και τα περισσότερα διοικητικά κτήρια, το παλάτι των καθολικών βασιλιάδων και ο καθεδρικός ναός."

2.      Ενημερώνουμε για τους στόχους

Ζητάμε από τους μαθητές μας να ανιχνεύσουν τις μορφές του μέλλοντα στα δύο κείμενα και να προσπαθήσουν να εξάγουν τις χρήσεις του μέλλοντα στο κάθε ένα. Κατά δεύτερον θα πρέπει οι μαθητές με τη σειρά τους να συνθέσουν κείμενα αντίστοιχου χαρακτήρα.

3.      Ανακαλούμε την προηγούμενη γνώση για το θέμα:

Αναφερόμαστε στο παρόν και στο παρελθόν τα οποία ήδη θα έχουν διδαχθεί και τους ζητάμε να το συγκρίνουν με τον χρόνο που μελετάμε. Εκμαιεύουμε από την πρότερη γνώση τους ως φυσικοί ομιλητές τον τρόπο με τον οποίο σχηματίζεται ο χρόνος και αργότερα πως μπορούμε να τον χρησιμοποιήσουμε.

4.      Παρουσιάζουμε το διδακτικό υλικό (ερέθισμα)

Σε αυτή τη φάση θα μπορούσαμε να τους παρέχουμε μια φωτοτυπία με τη βασική θεωρία σαν επιπλέον βοηθητικό υλικό. Εξηγούμε στους μαθητές τη διαφορά πχ του στιγμιαίου και του εξακολουθητικού.

5.      Δίνουμε οδηγίες στους μαθητές:

Οι μαθητές θα πρέπει να συντάξουν μόνοι τους ένα παρόμοιο κείμενο. Αυτή τη φορά όμως θα είναι η πρόβλεψη του αυριανού καιρού. Με αυτό τον τρόπο, εκτός από το χρόνο που μαθαίνουμε, οι μαθητές θα κάνουν εξάσκηση και στην εναλλαγή ύφους, καθώς αυτή τη φορά το κείμενο θα πρέπει να είναι πιο επίσημο χρησιμοποιώντας και επιστημονικό λόγο σχετικό με τη μετεωρολογία. 

6.      Διατυπώνουμε τα ζητούμενα & συγκεντρώνουμε τις αποδόσεις

Παίρνουμε τα γραπτά και μελετάμε γρήγορα για προβλήματα ή απορίες που μπορεί να έχουν προκείψει κατά την επεξεργασία.

7.      Ανατροφοδοτούμε

Αφού μαζέψουμε κάποια λάθη τα οποία έχουμε παρατηρήσει. Μπορούμε να τα γράψουμε στον πίνακα γιατί το λάθος ενός μαθητή μπορεί να αποτελέσει τροφή για σκέψη για κάποιον άλλον. Μάλιστα πολλές φορές τα λάθη δίνουν περιθώριο στο να σπάσει το βαρύ κλίμα της τάξης κάνοντας χιούμορ.

8.      Αξιολογούμε

Ανάλογα με τα λαθη αλλά και από τη γενικότερη εικόνα της επίδοσης και συμμετοχής των μαθητών κρίνουμε εάν η δραστηριότητα χρειάζεται βελτίωση η τροποποίηση.

9.      Βοηθάμε τους μαθητές να θυμηθούν & να εφαρμόσουν τις δεξιότητές τους.

Τέλος τους δίνουμε φυλλάδια με ασκήσεις ενδεικτικές για να δουλέψουν στο σπίτι.